A A A K K K
для людей із порушенням зору
Китайгородська громада
Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район

ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Дата: 18.02.2022 14:31
Кількість переглядів: 161

ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

 

 

Знедолена природою дитина не повинна знати, що вона малоздібна, що в неї слабкий розум, слабкі сили…

Виховання такої дитини має бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим

(ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ)

 

 

Сьогодні в Україні набирає потужних обертів освітня реформа, невід’ємною частиною якої є інклюзивна складова. І тому, комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр Китайгородської сільської ради» обрала напрям на створення гідних умов навчання для дітей з особливими освітніми потребами, що стало кроком до впровадження основних принципів та стандартів життя.

Що ж таке інклюзивне навчання? Інклюзивна освіта – гнучка індивідуалізована система навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи за місцем проживання. Навчання відбувається за індивідуальними навчальними планами та забезпечується медико-соціальним та психолого-педагогічним супроводом. Інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку.

          Хто ж такі діти з особливими освітніми потребами? Кожна дитина має свої індивідуальні особливості. З різних причин у будь-якої дитини можуть виникати різні порушення розвитку. У цьому випадку можна говорити, що дитина має особливі потреби. В українському законодавстві термін «діти з особливими освітніми потребами» охоплює дітей з порушеннями психофізичного розвитку та дітей з інвалідністю.

В основі інклюзивної освіти лежать ідеї рівного ставлення до всіх членів суспільства незалежно від соціального стану, національності, культури, індивідуальних можливостей і здібностей. Кожна дитина має право на повагу, любов, визнання, успіх та самореалізацію у суспільстві.

         Актуальність інклюзії пов’язана з постійно зростаючою кількістю дітей, які потребують корекційного навчання. За статистичними даними, майже кожну шосту дитину можна віднести до цієї категорії: це діти з порушеннями мовлення, інтелекту, психічного та фізичного розвитку, діти з аутизмом.

17.02.2022 Службою у справах дітей Китайгородської сільської ради спільно з фахівцями КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Китайгородської сільської ради» проведено визначення рівня адаптації та соціалізації дитини з особливими освітніми потребами, а також розвитку навичок спілкування та нестандартного мислення.

         У разі підтвердження фахівцями Центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складання для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічної допомоги.

Фахівці інклюзивно-ресурсного центру надають відповідну допомогу усім дітям з особливими освітніми потребами, батьки яких звернулися за допомогою.

Виховання та навчання кожної дитини відбувається за певних умов і під впливом усіх людей, які її оточують. Кожному, хто виховує та навчає дітей з особливими освітніми потребами, завжди потрібно пам’ятати слова великого вченого І. Павлова: “…Ніщо не залишається непорушним, а все завжди може змінитися на краще. Аби тільки були створені відповідні умови”.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь