Як не потрапити в пастку шахраїв?
Як не потрапити в пастку шахраїв?
Шахрайству легше запобігти, ніж виправити його наслідки. Будьте пильними та піддавайте критиці повідомлення та листи, які отримуєте, перевіряйте надійність сайту, де здійснюєте покупки, кладіть телефонну слухавку, якщо підозрюєте, що на зв’язку шахрай. Поширеними шахрайськими схемами залишаються: продаж неіснуючих товарів в інтернеті, телефонне шахрайство, створення фішингових сайтів для привласнення грошей або збору персональних даних, виплати від шахраїв, а також фейкові прохання знайомих про допомогу в соціальних мережах.
Найбільш поширені схеми шахраїв, на які «попадаються» пересічні громадяни:
Хіба можна відмовити, коли друг просить у борг? Якщо стандартні розсилки від магазинів, банків, мобільних операторів ми можемо пропустити повз, то повідомлення від друзів ми ніколи не ігноруємо. Шахраї вирішили скористатися цим. Вони зламують сторінку жертви в соціальних мережах чи месенджерах та розсилають усім друзям однакові повідомлення з проханням позичити кошти. Якщо вам надійшло таке повідомлення, переконайтеся, що його справді надіслав ваш друг, а не шахрай. Щоб ваш акаунт не зламали шахраї, створюйте складні та унікальні паролі для кожного облікового запису.
Користуючись складним становищем українців під час війни, злочинці під виглядом міжнародних організацій, соціальної платформи “єДопомога”, порталу державних послуг “Дія”, відомих українських брендів та інших пропонують громадянам, що постраждали від воєнних дій, отримати фейкову грошову допомогу. Натомість шахраї виманюють у своїх жертв конфіденційну інформацію, реквізити платіжних карток чи дані для доступу до облікових записів онлайн-банкінгу. Перевіряйте інформацію та користуйтеся офіційнимим джерелами, щоб вберегтися від шахрайства.
Щоб викликати довіру, шахраї представляються працівниками банку та намагаються дізнатися персональну інформацію: реквізити платіжної картки, одноразові паролі з SMS-повідомлень та сповіщень, пароль до онлайн-банкінгу та інше. Крім того, під час розмови зловмисники можуть переконувати здійснити перерахунок коштів чи зняти ліміт на картці. Пам’ятайте, працівники банку ніколи не телефонують, щоб дізнатися конфіденційну інформацію. Якщо у вас виникають сумніви, що ви справді спілкуєтеся з представником вашого банку, передзвоніть на офіційний номер телефону, який зазначеній на вашій платіжній картці.
Жертві телефонує шахрай, представляючись співробітником мобільного оператора, пропонує перейти на нові стандарти зв’язку. Для підтвердження переходу потрібно лише назвати код із SMS. Насправді це пароль для входу в персональний кабінет жертви на сайті мобільного оператора. Шахрай швиденько здійснює віддалений перевипуск SIM-картки. З цього моменту SIM-картка жертви не працює, а фінансовим номером телефону розпоряджається шахрай.
Будьте пильними, Ваша безпека у Ваших руках.
Новоушицький відділ
Кам’янець-Подільської окружної прокуратури